5,5 week alweer! :) - Reisverslag uit Neu-Ulm, Duitsland van Kim Bos - WaarBenJij.nu 5,5 week alweer! :) - Reisverslag uit Neu-Ulm, Duitsland van Kim Bos - WaarBenJij.nu

5,5 week alweer! :)

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Augustus 2016 | Duitsland, Neu-Ulm

Zo, alles is gedaan. Wasjes gedraaid en opgehangen, de keuken gepoetst, m'n kamertje opgeruimd en gestofzuigd en nu ff tijd voor een blogje!

Vrijdag woon ik hier alweer 6 weken! Time flies wenn du Lust hast! xD hahaha ik weet niet of dit helemaal klopt maar goed, ik gooi er zo nu en dan al wel eens een Duits woordje tussen als ik praat met mensen pfff :p ik spreek tegenwoordig in 3 talen, Nederlands/Duits/Engels ;) Vooral als ik de hele dag heb gewerkt 8 uur lang, dan is het zelfs lastig om terug te gaan naar het Engels :p ook al is mijn Duits nog niet echt OPTIMAAL, het gaat al wel heel goed met verstaan en spreken enzo. En dan gooi ik er in een Engels gesprek ook veel Duitse woorden doorheen omdat ik puur het Engelse woord al niet meer weet ;) als dat na 5,5 week al is!

Begin het nu wel naar m'n zin te krijgen :) begin een beetje te wennen aan het leven hier en het leven met huisgenoten. Doe ook wat meer leuke dingen met andere mensen nu en dat is ook wel fijn!

Zo was ik 2 augustus natuurlijk jarig maar Stefan moest helaas voor zijn werk weg dus die kon er niet bij zijn. Deze avond gespendeerd met 1 van mijn roomies met taart, bier en films! En nog wat rondje Mario Kart ;) Ook leuk!
Iedereen heeft natuurlijk al gezien wat voor gaaf kado ik van Stefan heb gehad... een freaking VESPA!!! Helaas kan ik er nog niet op rijden omdat ik het gewoonweg nog niet KAN :p moet nog veel oefenen ;) nogal anders dan een auto haha schakelen met een scooter is wat anders dan schakelen in een auto!

4 augustus vierde ik mijn verjaardag in mijn apartement en had wat mensen uitgenodigd die ik al kende via Stefan en wat mensen die ik had leren kennen tijdens een treffen van een 'neu in ulm' groep op facebook. Er waren wel iets van 16 mensen!! Superleuk!! :D Had er niet zoveel verwacht :) erg gezellig en geslaagd.

6 augustus hadden we weer een feestje, in München bij een vriendin van Stefan die jarig was. Superleuk ook, beerpong tafels, een zwembadje, veel drank.. gezellig!

En daarna was ik zondag t/m vandaag (woensdag) vrij, 4 hele dagen! Lijkt wel vakantie hier. Helaas is het weer niet denderend... maar ja, komt hopelijk nog wel goed!
Hoef morgen pas om 18:00 te beginnen t/m maandag geloof ik. 5 late diensten. Ook wel chill, kan ik lekker uitslapen en op me gemak doen. Hoewel vroege diensten ook heel chill zijn omdat ik dan savonds lekker heel de avond nog heb met Stefan :)

We gaan regelmatig weg voor een drankje bij de 'Klo-bar', een bar met maar 1 wc. Ofzoiets. Haha, maar leuke plek om te zitten aan de Donau met een biertje. Of we gaan naar een biergarten, die heb je hier ook overal. Waar je in Nederland heel veel coffeeshops hebt, heb je hier biergartens! ;)

Sinds afgelopen maandag ook wéér aan het proberen wat gezonder te gaan doen om een paar kilootjes kwijt te raken :p Stefan is ook begonnen dus laten we hopen dat het lukt! Vind het lastig qua eten en snacken, want normaal als ik trek heb pak ik gewoon het dichtsbijzijnste koekje of zak chips... maar ik moet m'n best doen dat niet te kopen en te snacken met fruit of yoghurt ofzo haha lastig!! :p

Nou ja, dat was het wel weer....

Vanavond weer met de 'neu in ulm' groep op stap, vanavond begint het Weinfest in Ulm! Ze hebben hier zóveel 'festen', kei leuk haha, altijd wel wat te doen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hallo! Ik ben Kim, 26 jaar en ik ga naar Duitsland emigreren! 1 juli vertrekt mijn vlucht voor hopelijk een hele lange tijd.....!!!! 2 jaar geleden op vakantie in Malaga heb ik mijn vriend Stefan leren kennen. Als je 2 jaar geleden tegen me zou zeggen dat ik 2 jaar later zou emigreren naar Duitsland had ik je echt voor gek verklaard..... Maar hier zitten we dan... een dikke maand voordat ik officieel vertrek.... Heb al een kamer... een baan.... dus ik zit gebakken! ;) Ik ga proberen mijn nieuwe avonturen hier bij te houden voor iedereen, leuk voor mezelf om alles van me af te kunnen schrijven wat ik meemaak (aan leuke en minder leuke dingen) en leuk voor jullie om een beetje up to date te blijven! :)

Actief sinds 27 Mei 2016
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 1794

Voorgaande reizen:

01 Juli 2016 - 30 November -0001

Emigreren

Landen bezocht: