Eerste week in Neu-Ulm! - Reisverslag uit Neu-Ulm, Duitsland van Kim Bos - WaarBenJij.nu Eerste week in Neu-Ulm! - Reisverslag uit Neu-Ulm, Duitsland van Kim Bos - WaarBenJij.nu

Eerste week in Neu-Ulm!

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 Juli 2016 | Duitsland, Neu-Ulm

Het is al weer lang geleden dat ik een blog geschreven heb! Heb het ook nog nóóit zó druk gehad als in de afgelopen maand!

Maar vanavond een avondje niets, Stefan is aan het klussen aan zijn auto dus heb even een avondje voor mezelf! En dus tijd om even een verslagje te schrijven over mijn eerste week-avonturen! :)

Maandag 27 en dinsdag 28 juni had ik mijn 'Einlerntagen' op mijn nieuwe werk om er een beetje in te komen. Ging best goed, het is even wennen want het is weer totáál anders dan Croy! Moet er echt even inkomen en weer leren hoe, wat en waar in zo'n nieuw bedrijf. Toen moest ik woensdag weer terug naar NL, 's avonds de flat helemaal leeggetrokken en uhhh ja, ook nog beland bij de huisartsenpost om 21:30 omdat ik met 3 vingers tussen Charissa's autodeur zat hahaha!
Een dag later vroeg op, want om 09:00 ging ik me uitschrijven als inwoner van Nederland.
Vervolgens ook de sleutels ingeleverd. Dus dat was klaar. 's Avonds m'n werksleutel van Croy ook ingeleverd.

Vrijdag was het dan zo ver, mijn echte definitieve reis naar Neu Ulm met voorlopig geen terugkomst naar NL!
Eerst 's ochtends nog op de koffie geweest bij mama om nog even afscheid te nemen.
Daarna 's middags met het feestteam naar Schiphol! Ik werd uitgezwaaid door Charissa, Amber, Stefan, Sietske, Rosalie en Anita. Superlief!!
Bij de douane moest ik tóch brullen haha, al die tijd geen last van gehad, maar toen het écht was,... toen wel...

Gelukkig heb ik er nog steeds geen spijt van. En ik hoop dat dat ook zo blijft! Heimwee heb ik gelukkig ook nog niet echt last van.

Vrijdagavond had ik meteen feestje met Stefan bij z'n beste vriend Alex die - ik geloof - 31 werd. Als kado heeft hij een voucher gekregen voor eenmalig oppassen op zijn kindjes haha! Daar zijn we ook blijven slapen.
Zaterdag heb ik hier nog lekker wat opgeruimd in mijn kamertje, zodat het eindelijk echt een kamertje is!
Zaterdagavond samen met de huisgenoten en Stefan voetbal gekeken. Duitsland had gewonnen whoohoo! Daarna ook nog Mario Kart gespeeld met z'n vieren, lachen joh.
Zondag zijn ik en Stefan lekker uit eten geweest bij de Barfüsser, lekker eten daar :)

Nou, vanaf afgelopen maandag dus m'n eerste werkweek aangebroken, moest van maandag t/m donderdag werken van ongeveer 09:00/10:00 tot 16:00/16:15 elke dag. Prima tijden!
Maandagavond gezellig met Stefan, dinsdagavond had ik een avondje voor mezelf omdat Stefan voor zijn werk naar Mannheim moest, woensdagavond weer voetbal gekeken hier om te zien tegen wie Duitsland de finale moest gaan spelen (toen gingen we er nog vanuit dat Duitsland zou gaan winnen haha). Gisteren had ik vanaf 16:00 lekker weeeeeeeekend! Gisterenavond naar een biergarten geweest met Stefan en wat vrienden van hem om daar de wedstrijd te kijken. HELAAS niet door!!! Maar ja, het was een gezellige avond!

Vandaag lekker een hele dag vrij geweest, niet veel gedaan ook. Uitgeslapen, geluncht met Stefan, die is rond 13:00 ook weer vertrokken omdat hij wilde sleutelen aan zijn auto en ja.. daar kan ik bij gaan zitten maar das ook zo wat... dus ik ben lekker in Neu Ulm gebleven terwijl hij in Singen zit.

Morgenmiddag is hij weer terug, dus ik ga morgenochtend zelf even over de Donaufest lopen dat bezig is tot 10 juli! Hartstikke gaaf, dat is letterlijk om de hoek vol met leuke kraampjes en muziek net naast de Donau. Ik zal wel wat fotootjes maken ook.
Als Stefan er dan weer is gaan we naar een zomerfeest van zijn werk. Iedereen moet iets meenemen, dus ik heb tiramisu en een lekker gevulde salade gemaakt :) geen idee tot hoelaat dat duurt, maar we gaan er gewoon een feestje van maken denk ik!
Zondag tot nu toe nog geen plannen, geen idee of Stefan de wedstijd wil zien na het verliezen van gisterenavond haha.

En dan heb ik maandag en dinsdag voor het eerst late diensten, dus vanaf 17:00 ipv 09:00/10:00, ben benieuwd hoeveel dat verschilt met de ochtend! En daarna.... gewoon wéér 3 dagen vrij haha! Wat een leven. Ik moet serieus een hobby gaan vinden of vrienden gaan maken anders ga ik me nog vervelen straks :p
Wat ik wel heerlijk vind ik dat ik lekker thuis kan kokkerellen nu voor mezelf, Stefan en evt. voor m'n huisgenoten. Er blijft op deze manier in elk geval nooit wat over!!! ;)

Zo, poeh.. nou, dat was em weer! :p Veel leesplezier haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Hallo! Ik ben Kim, 26 jaar en ik ga naar Duitsland emigreren! 1 juli vertrekt mijn vlucht voor hopelijk een hele lange tijd.....!!!! 2 jaar geleden op vakantie in Malaga heb ik mijn vriend Stefan leren kennen. Als je 2 jaar geleden tegen me zou zeggen dat ik 2 jaar later zou emigreren naar Duitsland had ik je echt voor gek verklaard..... Maar hier zitten we dan... een dikke maand voordat ik officieel vertrek.... Heb al een kamer... een baan.... dus ik zit gebakken! ;) Ik ga proberen mijn nieuwe avonturen hier bij te houden voor iedereen, leuk voor mezelf om alles van me af te kunnen schrijven wat ik meemaak (aan leuke en minder leuke dingen) en leuk voor jullie om een beetje up to date te blijven! :)

Actief sinds 27 Mei 2016
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 1799

Voorgaande reizen:

01 Juli 2016 - 30 November -0001

Emigreren

Landen bezocht: